Na czym polega leczenie kanałowe?

Niestety, coraz więcej osób musi przejść leczenie kanałowe u swojego dentysty. Kiedy zachodzi taka konieczność? Czy leczenie kanałowe boli? Jak to wszystko wygląda w praktyce? Najważniejsze kwestie na ten temat zostały przedstawione w dzisiejszym wpisie.

Kiedy konieczne jest leczenie kanałowe?

Leczenie kanałowe Kraków jest niezbędne, kiedy dochodzi do zmian próchniczych wynikających w coraz głębszą warstwę zęba. Pamiętajcie, że brak podjęcia odpowiedniego działania może bowiem przeistoczyć się w martwicę czy nawet zgorzel zęba. To jednak nie wszystko. W dalszej fazie może wystąpić zapalenie okostnej, a także powstać ropień podśluzówkowy… Zresztą wszystkiemu towarzyszy silny ból, który skłania do szybkiej wizyty u specjalisty. Pacjenci chcą bowiem pozbyć się dyskomfortu, który dezorganizuje ich codzienne życie.

Leczenie kanałowe Kraków – czy to coś boli?

Dużo osób boi się tego typu zabiegów. Warto jednak podkreślić, że specjaliści dają pacjentowi skuteczne znieczulenie miejscowe. To oznacza, że leczenie kanałowe Kraków nie powinno powodować żadnych dolegliwości bólowych – jedynie niewielki dyskomfort. Nie ma się zatem czego obawiać.

Jak wygląda profesjonalne leczenie kanałowe?

Bardzo ważne jest to, aby udać się do profesjonalnego dentysty. Dzięki temu zabieg zostanie wykonany nie tylko skutecznie, a także relatywnie szybko. Na początek ząb musi być prześwietlony. Potem pacjent otrzymuje silne znieczulenie miejscowe. Profesjonaliści wykonują zabieg pod mikroskopem. Trzeba zaznaczyć, że urządzenie pozwala oczyścić ząb z resztek tkanek i bakterii, a także precyzyjnie wyczyścić kanały zębowe. Lekarze mają za zadanie usunąć miazgę, ukształtować kanały, oczyścić je oraz dokładnie osuszyć. Następnie fachowiec zamyka kanały przy pomocy specjalnego materiału wypełniającego. Warto wiedzieć, że wyleczone zęby są starannie separowane od pozostałych dzięki specjalnej klamrze, a także koferdamowi. Ma to duży wpływ na jakość zabiegu oraz jego sterylność.

Napisz komentarz