Jaki cynk jest najbardziej przyswajalny?

Duży wpływ substancji pomocniczej

Wiele osób musi stosować cynk. W związku z tym wiele osób zastanawia się jaki cynk najbardziej przyswajalny jest? Okazuje się, że sama przyswajalność zależna jest głównie od pomocniczej substancji, która jest dodana do produktu właśnie z cynkiem. To właśnie ona decyduje właśnie o przyswajalności cynku. Nie chodzi w żadnym wypadku o predyspozycje indywidualne organizmu. Jednak one mogą wpływać na tak zwaną biodostępność cynku ze substancji określonej. Warto wiedzieć przy tym, że maksymalna z pożywanie przyswajalność dokładnie wynosi maksymalnie pięćdziesiąt procent. W przypadku jednak suplementów jest ona jeszcze wyższa. W przypadku licznych suplementów diety pomiędzy formami cynku nie istnieją już duże rozbieżności w samej przyswajalności.

Jakie najlepiej przyswajalne formy właśnie cynku?

Na pewno będzie to chelatowany cynk. Ta właśnie forma minerału podlega procesowi, który jest nazywany chelatowaniem. Polega na nadaniu cząsteczką elektrycznego ładunku, który pozwala na przyciąganie się naładowanego minerału. Oznacza to nic innego jak sam wzrost złożoności oraz także stężenia minerału w cząsteczce. Oznacza to nic innego w konsekwencji jak to, że absolutnie każda cząsteczka ma znacznie większość ilość cynku. Wpływa to na nic innego jak na zwiększenie samej absorpcji w organizmie ludzkim. Uważa się właśnie z tego powodu, że cynk chelatowany jest jedną chyba z najlepszym form przyswajania cynku. Wydaje się zatem, że uzyskaliśmy już odpowiedź na pytanie jaki cynk najbardziej przyswajalny jest?

Źródło informacji: https://medpak.com.pl/blog/poradniki/jaki-cynk-wybrac-ktora-forma-jest-najlepiej-przyswajalna

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *